Budowanie zespołów samoorganizujących się.
To szkolenie dla osób pracujących w zwinnych zespołach. Ideą tego szkolenia jest pokazanie w jaki sposób tworzyć przestrzeń dla indywidualnego zaangażowania i osobistej inicjatywy wszystkich członków zespołu.
Po tym szkoleniu:
- Twój zespół zamiast zadawać pytania: „To co robimy?” – będzie pytał: „Co ulepszyć? W jaki sposób? Jak robią to inni? Jak zrobimy to my?
- Zamiast: Kto jest winny? Pojawi się pytanie: Jakie mamy możliwości by to rozwiązać?
- Zamiast planowania – będziecie reagowali na zmiany
- Zamiast oceniania – zaczniecie stawiać pytania
- Zamiast egzekwowania – włączycie samokontrole
- Zamiast narzekania – będziecie uczyć się z poniesionych porażek
Celem tego szkolenia jest:
- Rozwijanie umiejętności dzielenia się wiedzą, informacjami i doświadczeniem wewnątrz zespołu.
- Zrozumienia wpływu systemu komunikacji i współpracy na jakość relacji z ludźmi, ich zaangażowanie i efektywność pracy.
- Wypracowania zasad efektywnej komunikacji w zespole.
- Wypracowanie schematów komunikacji w zespole.
- Rozpoznania blokad, barier, filtrów informacyjnych w celu zwiększenia efektywności pracy zespołowej.
- Rozwoju umiejętności aktywnego słuchania z wykorzystaniem pytań, parafrazy i klaryfikacji.
- Rozwoju umiejętności udzielania i odbierania feedbacku.
- Autodiagnoza preferencji do pełnienia ról w zespole w celu podwyższenia „wartości pracy” w realizacji celów firmy przez każdego członka zespołu.
- Wzrost świadomości różnic indywidualnych i potrzeba dopasowania się do różnych styli interpersonalnych by budować efektywny zespół
Program szkolenia:
- Komunikacja i współpraca prowadząca do sprawnego wytwarzania produktu
- Faktach, docenienie i pozytywny język w komunikacji zespołowej
- Ustalanie celów w zespole – dlaczego nie SMART?
- Konsultacje i podejmowanie decyzji w zespole
- Mądre wykorzystanie talentów
- Budowanie wzajemnego zaufanie w zespole
- Zaangażowanie poprzez realizację osobistych wartości
- Dostrzeganie i możliwość realizacji indywidualnych potrzeb
- Konflikt i jego znaczenie dla zespołu
- Empatyczny dialog jako narzędzie ułatwiające znalezienie porozumienia
Metody wykorzystywane podczas warsztatu:
Metody interaktywne: gra symulacyjna, kwestionariusze do autodiagnozy, praca w podgrupach, praca indywidualna, dyskusja moderowana, drama stosowana.
Dedykowane dla:
Warsztat zamknięty dla całych zespołów produktowych poszukujących rozwoju w swojej zwinnej drodze. Warsztat zostanie dostosowany do każdego zespołu indywidualnie w zależności od wyzwań zespołu.
Czas trwania: 2 dni
Bądźmy w kontakcie
Masz pytania dotyczące naszej oferty? Skontaktuj się nami!
Obserwuj nasz fanpage i bądź na bieżąco z ciekawymi materiałami i nowymi warsztatami.