Budowanie zespołów samoorganizujących się.

To szkolenie dla osób pracujących w zwinnych zespołach. Ideą tego szkolenia jest pokazanie w jaki sposób tworzyć przestrzeń dla indywidualnego zaangażowania i osobistej inicjatywy wszystkich członków zespołu.

Po tym szkoleniu:

  • Twój zespół zamiast zadawać pytania: „To co robimy?” – będzie pytał: „Co ulepszyć? W jaki sposób? Jak robią to inni? Jak zrobimy to my?
  • Zamiast: Kto jest winny? Pojawi się pytanie: Jakie mamy możliwości by to rozwiązać?
  • Zamiast planowania – będziecie reagowali na zmiany
  • Zamiast oceniania – zaczniecie stawiać pytania
  • Zamiast egzekwowania – włączycie samokontrole
  • Zamiast narzekania – będziecie uczyć się z poniesionych porażek

Celem tego szkolenia jest:

  • Rozwijanie umiejętności dzielenia się wiedzą, informacjami i doświadczeniem wewnątrz zespołu.
  • Zrozumienia wpływu systemu komunikacji i współpracy na jakość relacji z ludźmi, ich zaangażowanie  i efektywność pracy.
  • Wypracowania zasad efektywnej komunikacji w zespole.
  • Wypracowanie schematów komunikacji w zespole.
  • Rozpoznania blokad, barier, filtrów informacyjnych w celu zwiększenia efektywności pracy zespołowej.
  • Rozwoju umiejętności aktywnego słuchania z wykorzystaniem pytań, parafrazy i klaryfikacji.
  • Rozwoju umiejętności udzielania i odbierania feedbacku.
  • Autodiagnoza preferencji do pełnienia ról w zespole w celu podwyższenia „wartości pracy” w realizacji celów firmy przez każdego członka zespołu.
  • Wzrost świadomości różnic indywidualnych i potrzeba dopasowania się do różnych styli interpersonalnych by budować efektywny zespół

Program szkolenia:

  • Komunikacja i współpraca prowadząca do sprawnego wytwarzania produktu
  • Faktach, docenienie i pozytywny język w komunikacji zespołowej
  • Ustalanie celów w zespole – dlaczego nie SMART?
  • Konsultacje i podejmowanie decyzji w zespole
  • Mądre wykorzystanie talentów
  • Budowanie wzajemnego zaufanie w zespole
  • Zaangażowanie poprzez realizację osobistych wartości
  • Dostrzeganie i możliwość realizacji indywidualnych potrzeb
  • Konflikt i jego znaczenie dla zespołu
  • Empatyczny dialog jako narzędzie ułatwiające znalezienie porozumienia

Metody wykorzystywane podczas warsztatu:

Metody interaktywne: gra symulacyjna, kwestionariusze do autodiagnozy, praca w podgrupach, praca indywidualna, dyskusja moderowana, drama stosowana.

Dedykowane dla:

Warsztat zamknięty dla całych zespołów produktowych poszukujących rozwoju w swojej zwinnej drodze. Warsztat zostanie dostosowany do każdego zespołu indywidualnie w zależności od wyzwań zespołu.

Czas trwania:  2 dni